Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

ΥΜΝΟΣ ΣΟΥΦΛΙΟΥ (ΠΟΙΗΜΑ)




<<Αν δεν ξέρεις την ιστορία σου, δεν ξέρεις τίποτα. Είσαι σαν ένα φύλλο που δεν ξέρει ότι είναι μέρος ενός δέντρου.>>

          Σύμφωνα με τη ρήση του παραπάνω συγγραφέα, θα πρέπει να γνωρίζεις καλά την ιστορία σου. Αυτό αναφέρεται τόσο στη γενικότερη ιστορία της πατρίδας όσο και στην ιστορία το ιδιαίτερου τόπου καταγωγής σου.
Όλοι μας δεχόμαστε θετικές και αρνητικές επιδράσεις, όλους μας έχουν σημαδέψει κάποιοι τόποι στους οποίους και έτυχε να δραστηριοποιηθούμε.
          Για μένα η Ν. Βύσσα είναι ο τόπος όπου γεννήθηκα και βίωσα τα παιδικά μου χρόνια, η Ν. Ορεστιάδα όπου πέρασα τα γυμνασιακά μου χρόνια και όπου διαμένω σήμερα και το Σουφλί η ιδιαίτερη πατρίδα της συζύγου μου, που ως τέτοια διαδραμάτισε ένα σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Σ’ αυτούς τους τόπους , αγαπητούς όχι για μένα αλλά και για πολλούς άλλους συνανθρώπους μας, είναι αφιερωμένα τα τρία αυτά στιχουργήματα, με πολλή πολλή αγάπη.












 

΄΄ Υμνος του Σουφλίου΄΄

(Σύμφωνα με το ρυθμό του γνωστού τραγουδιού ΄΄Σουλτάνα΄΄)

***
Είσαι  σε όλους ξακουστό,
Σουφλί μου, Σουφλί μου,
γιατ’ έχεις ιστορία,
γνωστή σ’ όλο τον κόσμο.
***
Για την πατρίδα πρόσφερες,
Σουφλί μου, Σουφλί μου,
πολλά σου παλικάρια
που ’πεσαν  στους αγώνες.
***
Οι κάτοικοι σου οι εργατικοί,
Σουφλί μου, Σουφλί μου,
πηγαίνουν με προθυμία
και δουλεύουν στα χωράφια.
***

Τ’ αμπέλια σου  είναι γνωστό,
Σουφλί μου, Σουφλί μου,
πως δίνουν τα σταφύλια,
άσπρα ή μυρωδάτα.
***
Και τα κρασιά σου είναι πολλά,
Σουφλί μου, Σουφλί μου,
ευφραίνουν και ζαλίζουν
αυτούς που τα γλυκοπίνουν.
***
Έχεις στον κάμπο τις μουριές,
Σουφλί μου, Σουφλί μου,
για να παίρνουνε τα φύλλα
και να τρέφουν τα κουκούλια.
***
Απ’ τα κουκούλια σου γίνονται,
Σουφλί μου, Σουφλί μου,
τα πιο ’μορφα τα ρούχα
μ’ ολόχρυσο μετάξι.
***
Λόγιους αμέτρητους έβγαλες.
Σουφλί μου, Σουφλί μου,
ανθρώπους των γραμμάτων,
της τέχνης, της επιστήμης.
***
Θα σ’ αγαπώ αιώνια,
Σουφλί μου, Σουφλί μου,
για πάντα θα φωνάζω
πως το Σουφλί θαυμάζω.
***

Φαρμακίδης Γιώργος 16-9-2004


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου